torsdag 27 maj 2010

När dottern har somnat.

Som ni kanske märkt har jag inte varit lika aktiv på bloggen de senaste dagarna, detta beror på att jag har en dotter som kryper. Det låter kanske som en mysig liten aktivitet för er som glömt hur det var eller som ännu inte upplevt krypstadiet med en bebis. Eller så hade ni ett lugnt litet barn som sakta provade sig fram och stannade till då något verkade farligt. Rebecca tycker inte att något är farligt, hon kryper fram likt ett påtänt ånglok. Hon ställer sig upp mot soffan, mot en stol, ett bord, en dörr... och pang säger det då hon tappar balansen. Jag undrar hur många gånger det är okej att ett barn slår sig? Två-tre blåmärken om dagen, är det okej kanske?





Så nu för tiden kan jag bara skriva när Rebecca ligger tryggt i sin säng och sover, men detta kommer ändå att bli mitt sista inlägg, på denna blogg.








För jag och min syster har startat en blogg tillsammans, så skynda er till När Dottern har somnat för de första 6 personerna som listar sig som trogna läsare har chans att vinna ett fint pris.


Vi ses på http://johannaeli.blogspot.com !

1 kommentar: